گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 


حضرت علی علیه السلام درباره پیمان شکنان اینگونه هشدار می‌دهد:

وفا با بی‌وفایان، بی‌وفایى است با خدا، و بی‌وفایى با بی‌وفا وفا بود نزد خدا.

 

این روزها هر وقت اسم برجام را می‌شنوم، داغ دلم تازه می‌شود. نطفه‌ای که از ابتدا نامشروع بسته شد! و قبل از اینکه روح به تن نامبارکش دمیده شود، سِقط شد ، سَقَط شد!

نگویید ای وای و فلان و بهمان! رهبری برجام را تأیید کردند و زیر نظر ایشان بوده است، نه این دروغ بزرگ است. رهبری با شروط دهگانه برجام را تأیید کردند که اولین و اساسی ترین شرط برداشته شدن تمام تحریم‌ها بود نه فقط تحریم‌های هسته‌ای ، آن هم از همان لحظه شروع توافق نه ۶ ماه و یکسال و ... بعد. اما نه دولت و نه مجلس این مهم را توجه نکردند. بنابراین  این جنین سَقَط شده نامشروع بود، چون ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله صل الله و علیه و آله است پای آن را امضا نکرده است.

این کلام حضرت را که خواندم دوباره یاد برجام ننگین افتادم!‌چرا دولت ما بعد از این همه بدعهدی و بی‌وفایی آمریکای جنایت‌کار و نوکران اروپایی‌اش باز هم به برجام پایبند مانده‌ است. به همه تعهدات ناجوانمردانه برجام که به ضرر کشور ما بود ، به سرعت و بدون تضمین عملی از جانب طرف مقابل ، عمل  کردیم. اما هیچ نگرفتیم دقیقا هیچ!

پس این کلام حضرت به درد چه کسانی می‌خورد! مگر جناب وزیر خارجه مخاطب این کلام نورانی نیست!؟ وفای با بی‌وفایان ، بی‌وفایی با خداست. جناب ظریف بی‌وفایی مثل آمریکا و سگ‌های پادوی اروپایی‌اش چه زمانی به تعهدات خود پایبند بودند که حالا در برجام پایبند باشند. شما و جناب روحانی بدعهدی آمریکا را بارها تجربه کرده بودید چرا!؟  در جواب فقط یک جمله می‌توان گفت، جمله‌ای که رهبری هم سال‌ها پیش فرمودند: مذاکره با آمریکا با این توصیفات یا حماقت است یا خیانت!

 خوب حالا راه حل چیست؟

جواب کوتاه و پرمحتواست، عمل به دستورات نایب امام زمان  علیه السلام مثل  داشتن روحیه جهادی که مخصوصا توصیه‌ای به مسئولین سه قوه است.

مدیریت جهادی مثل فرماندهان جان بر کف و تشنه خدمت در دوران هشت سال دفاع مقدس  ، اقتصاد مقاومتی و ...



مطالب بیشتر:

نتیجه اعتماد به دنیا و کدخدا 

همسایگان بی‌زبان در تاریکی قبر

خداوند دنیا را براى دوستانش نگزید

شادی با اندک دنیا شاخصه دنیاپرستان


پی نوشت:

حکمت  ۲۵۹ با ترجمه استاد شهیدی

نظرات  (۳)

در این زمان عده‏ ای رفع مشکلات را در کنار آمدن در برابر استکبار دیدند. و عده‏ ای گفتند می‏بایست روی پای خود بایستیم و ما نیازی به اجانب نداریم.
گرایش دسته نخست که آشکار است! اما درباره دسته دوم باید گفت آیا می‏شود جمله نظامات اداره کشور را بر مبنای تفکر کفر و نظام سرمایه‏ داری بنا کرد و لاف استغنا از جرثومه‏ اش را زد؟! (در مناظرات انتخاباتی سال نود و شش دیدیم چگونه یکی از همان دسته نخست، برجام را بخاطر اینکه داروی مردم را تأمین کرد توجیه می‏نمود) وقتی مسیر کفر را پذیرفتی آیا می‏شود از آبشخور این فرهنگ معیشتی و نظام حاکم بر اقتصاد و فرهنگِ آن (که نو به نو شدن روزانه، بحران زایی و نیازآفرینی، جزو لاینفک آن است) بی‏ نیاز شد؟ راه حق و صواب احیای فرهنگ و سبک زندگی اسلام است و آنگاه می‏توان از صلح و داد و ستد با ابلیس، استغنا جست.
نقل از کتاب تمدن بدلی
پاسخ:
ممنون
عاقبت بخیر باشید
سلام
مردم مطالبه کنند

حق خود را مطالبه کنند دولت در تدارک خیانتی جدید


پاسخ:
علیکم السلام
بله درسته
شواهد حاکی از یک فتنه جدید و خطرناک است
خدا عاقبت همه ما را بخیر کند
رهبر عزیزتر جانمان را هم پایدار و پر اقتدار حفظ کند
۰۵ مهر ۹۷ ، ۱۱:۵۱ رضا رضایی
یک سایت باحال

www.musicgelyan.com

با تشکر.... منتظر شما هستیم
پاسخ:
ممنون
جالب و مفید بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی