گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند:

کمترین حقى که از خداى سبحان بر گردن شماست این که از نعمتهاى او در راه نافرمانى اش یارى نباید خواست.


فرض کنید رییس کارخانه‌ای با مهربانی به کارگر‌هایش، یک مجموعه از چاقوهای آشپزخانه هدیه می‌دهد، یکی از کارگرها با یکی از همین چاقوها سیم‌های برق دستگاهی را قطع می‌کند و کل کارخانه را از کار می‌اندازد. شما باشید چه برخوردی با این کارمند حق نشناس و بی‌حیا می‌کنید؟!

بنا به  فرمایش حضرت اگر کسی از نعمت‌های خدا در جهت گناه کردن و نافرمانی خدا استفاده کند، کمال حق ناشناسی و بی‌حیایی را مرتکب شده است. به نظر شما آیا از راه دیگری غیر از نعمت‌های خدا می‌توان نافرمانی خدا کرد؟!! چگونه؟!

 همه هستی ما ، وجود ما و تمام داشته‌های ما، نعمت‌هایی است از جانب خدا. بنابراین حداقل شکر این نعمت‌ها این است که بوسیله‌ی آنها خدا را نافرمانی نکنیم. البته باید بدانیم که هیچ راهی برای گناه کردن نیست مگر اینکه از نعمت‌های خدا یاری بجوییم! آن وقت مثال من گنه‌کار می‌شود مثال همان کارگر بی‌حیایی که با چاقوی هدیه‌ی رییس، دستگاه‌ کارخانه را خراب می‌کند و کَکَش هم نمی‌گزد!


مطالب بیشتر:

توجه به اوصاف بهشت و جهنم یک عامل انگیزاننده قوی

توصیف مرگ از دیدگاه امیر بیان

بهترین حسابرس هر فردی خودش است

بندگان خدا! بدانید که از شما بر شما نگهبانانى است

پی نوشت:

حکمت ۳۳۰ با ترجمه استاد شهیدی


نظرات  (۲)

با سلام و عرض احترام اگر دوست دارین بازدیدکنندگان وبلاگتون به صورت کاملا رایگان و 100% واقعی افزایش پیدا کنن ، توصیه می کنم که اون رو در سایت دنیس ثبت کنید. با ثبت آدرس وبلاگ در سایت دنیس ؛ علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ، می تونید درآمد حرفه ای و پایدار داشته باشین. با تشکر https://dnis.ir/smart/fatemehsadatedavari
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از کار ارزشمندتان
عالیه
واقعا کار سختیه
پاسخ:
درسته
عاقبت بخیر باشید ان‌شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی