گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات


حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند:

بندگان خدا! بدانید که از شما بر شما نگاهبانانى است، و از اندامهاتان مراقبانى، و حافظانى. که کرده هاى شما را به درستى در حساب مى آرند، و نفسهاتان را مى شمارند. نه شبى سیاه شما را از آنان مى پوشاند، و نه درى استوار پنهان کردنتان تواند. فردا به امروز نزدیک است.


از درون ما و اندام‌هایی که از خود ما به خودمان نزدیکتر هستند، مراقب و نگهبان داریم که با دقت و حوصله و خستگی ناپذیری غیر قابل وصفی، تمام اعمال ، افکار ، خیالات و اوهام ما را ثبت و ضبط می‌کنند، حتی تعداد پر و خالی شدن شش‌ها را ! 

به نظر شما چگونه می‌شود از دست این بادیگاردهای قلچماق پنهان شد!؟ در یک کلام نمی‌شود هرگز. چگونه می‌توان از دست و پای خود فرار کرد؟ اگر آنها را هم قطع کنی باز دل و روده‌ات را چه می‌کنی؟! اصلا قلب و مغزت را که دیگر نمی‌توانی بترکانی! بنابراین در ظلمات محض و داخل پیشرفته‌ترین گاوصندوق دنیا هم که باشی، باز از حساب‌کشی خدا نمی‌توانی فرار کنی!

تمام وجود و گوشت و پوست و استخوان ما از برای خداست،  تمام مولکول‌ها و اتم‌ها و هسته‌ی اتم‌ها ساخت خداست و خدا آنها را هوشمند آفریده است، پس این اتم‌ها تمام رفتار و گفتار و نیّات ما را در خود ثبت می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نانو و سلول‌های بنیادین هیچ بعید نیست که بگوییم تمام ذرات عالم هستی، هوشمند خلق شده‌اند و اطلاعاتی در خود ذخیره کرده اند. به امید روزی که بیست و هشت حرف باقیمانده‌ی  علوم بشریت  شکفته شود و مولا و سرومان حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف  جهان هوشمند را با قدوم خود، مبارک گرداند ان‌شاءالله.


مطالب بیشتر:

 دنیا همچون مار است

معرفی اسلام در کلام امیر المومنین ع

دنیا همچون گرد کاهی بی ارزش

کم‌تر از آب بینی بُز زکامی

پی نوشت:

بخشی از خطبه ۱۵۷ با ترجمه استاد شهیدی


نظرات  (۲)

۰۹ آذر ۹۷ ، ۱۸:۴۶ سعید بیگی
:)
پاسخ:
تشکر از جضور شما :)
۰۹ آذر ۹۷ ، ۱۸:۲۲ مجید شجاعی
سلام علیکم
بسیار بسیار از مطلب زیبا و علمی و فنی شما استفاده کردیم .
با تشکر از حضرتعالی - انشاالله ثابت قلم باشید .
التماس دعا .
پاسخ:
علیکم السلام
خیلی ممنون که به وبلاگ ما سر زدید
افتخار دادید
موفق و عاقبت بخیر باشید ان‌شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی