گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 


حضرت امیر علیه السلام در بحبوحه جنگ صفیّن به یاران خود فرمودند:

همانا، مرگ طالبى شتابنده است، و آن کس که بر جاى است، از دستش نرود، و آن که گریزنده است از آن نرهد. همانا، گرامی‌ترین مرگها کشته شدن  در راه خدا است . بدان کس که جان پسر ابوطالب در دست او است، هزار مرتبه ضربت شمشیر خوردن بر من آسانتر است، تا در بستر مردن.


مرگ همیشه و شتابان به دنبال ماست، فرقی نمی‌کند که در خانه بمانی و خود را از خطرات دور نگه داری یا اینکه به مکان‌های امن فرار کنی. در هر صورت خواهی مرد! بنابراین اگر شهید نشویم، در بستر می‌میریم!

مولا و مقتدایمان امیر مومنان علیه السلام گرامی‌ترین و زیباترین و بهجت آورترین مرگ را کشته شدن در راه خدا می‌داند. این روزها دشمنان ایران و اسلام خون مردم بی‌گناه، خون کودک چهار ساله ما را به زمین می‌ریزند تا ما را بترسانند. از یک طرف اوضاع اقتصادی کشور را به هم می‌ریزند و از طرف دیگر با ایجاد ناامنی و ترور می‌خواهند حماسه بزرگ و میلیونی اربعین را تحت الشعاع قرار دهند.

ان‌شاءالله امسال هم با حضور پررنگ خود در پیاده‌روی اربعین، ندای لبیک یا حسین علیه السلام را سر می‌دهیم و در امواج خروشان محبت حسینی غوطه ور می‌شویم و جان و مال‌مان را برکت می‌بخشیم.

مشکلات اقتصادی نباید مانع حضور ما شود، هر که دستش می‌رسد عده‌ای بی بضاعت را راهی کربلا کند، همه کمک کنیم تا امسال حماسه تاریخ ساز و تمدن ساز اربعین با شکوه‌تر از هر سال برگزار شود.


مطالب بیشتر:



پی نوشت:

بخشی از خطبه ۱۲۳ با ترجمه استاد شهیدی

نظرات  (۲)

ای کاش آماده باشیم 
ممنون
پاسخ:
ای کاش
عاقبت بخیر باشید
۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۶:۵۸ رضا رضایی
یک سایت باحال

www.musicgelyan.com

با تشکر.... منتظر شما هستیم
پاسخ:
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی