گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس

سیری در امواج خروشان اقیانوس بی‌کران نهج البلاغه

گوهرنویس
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 


حضرت علی علیه السلام درباره نزدیکی مرگ و حقیقت آن می‌فرمایند:

... آن را که پیش از تو بود دیدى، که مال فراهم آورد و از فقر ترسید، و به آرزوى دراز، از عاقبت نیندیشید. مرگ را دور پنداشت و ناگهان بر سر او رسید. او را بى آرام از وطنش براند و از جایى که در آن ایمن بود برخیزاند. بر چوبهاى تابوت برداشته، مردان آن را با سرانگشتان گرفته به نوبت از دوش این به دوش آن گذاشته.

 

هر کدام از ما سراغ داریم ثروتمندانی که روز و شب خود را صرف جمع کردن پول کردند، کسایی که زندگی‌شان دائم در استرس و اضطراب بالا و پایین شدن نرخ دلار می‌گذرد، کسانی که از ترس فقیر شدن اجناس مایحتاج مردم را احتکار می‌کنند تا بلکه با افزایش قیمت‌ها سود بیشتری به جیب بزنند. اصلا به دادن خمس و زکات مال خود فکر هم نمی‌کنند و گمان می‌کنند اگر خمس بدهند فقیر می‌شوند، خیال می‌کنند مرگ فقط در خانه همسایه را می‌زند.

ناگهان مرگ چون عقابی تیز پرواز ، چنگالش را به گریبان آنها فرو می‌کند و آنها را همچنان نا‌آرام و بی‌ایمن از وطنشان بالا می‌کشد. انگار جسم بی‌جان آنها هنوز به دنبال مال دنیا، حریصانه ناآرام است. چنین افرادی هیچ گاه به آرامش نمی‌رسند ، نه در دنیا و نه در آخرت.

چه عبرت‌آموز است شرکت در مراسم تشییع جنازه‌ی آنها، همه آن ثروت و قدرت به یکباره نابود و جسم پژمرده‌شان در کفن سفیدی پیچانده شده و بر تابوتی سرد، دست به دست و شانه به شانه به سوی گودالی سرد و مرطوب ، شتابان برده می‌شود. ای کاش باور کنیم که این سرنوشت همه‌ی ماست، چه فقیر و بدبخت باشی چه پولدار و خوشبخت، چه فرد بیمار جذامی و سرطانی باشی چه فرد سالم و ورزشکار بدنساز و قهرمان مسابقات مردان آهنین! هر که می‌خواهی باش فرقی نمی‌‌کند، مرگ به سراغ همه‌ی ما می‌آید. آنچه به دردمان می‌خورد ایمان و عمل صالح است و صد البته محبت و عشق به اهل بیت علیهم السلام ، مخصوصا مولا و آقایمان حضرت سیدالشهدا علیه السلام .

آقا جان زیارت اربعین، پابرهنه ، خاکی و دل شکسته ما را بپذیر در صحن و سرایت.


مطالب بیشتر:

تلنگری برای باور به زندگی بعد از مرگ

تصویر روز قیامت از زبان امیرالمومنین ع

خوشا به معادباورانی که ...

هر عمر را به پایان رسیدنى است!

بانگ هر روز فرشته

پی نوشت:

بخشی از خطبه ۱۳۲ با ترجمه استاد شهیدی


نظرات  (۳)

ممنون عالییییییییییییییییییییییییییی بود

خدا امسال هم اربعین را نصیب ما بکن

پاسخ:
حیلی ممنون
ان شاءالله با ریشه کنی ویروس کرونا راه باز بشه

۱۸ مهر ۹۷ ، ۱۴:۲۳ سارا سماواتی منفرد
تلنگر خوبی بود

ان شاالله پیاده روی اربعین قسمت ما هم بشه .
پاسخ:
ان‌شاءالله
عاقبت بخیر باشید
۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۶:۳۱ فاطمه سادات داوری
ان شا الله اربعین نصیب همه بشه
پاسخ:
ان شاء الله 
ممنون از توجه شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی